Salı, Kasım 14, 2006 - Dubai'de Turk Konsoloslugu
Bunu anlatip anlatmamak konusunda arada kaldim ama sonra burada herseyi tum acikligiyla yazdigima gore , bunu da anlatmaliyim dedim.
Burada ehliyetiniz olabilmesi icin oncelikle ehliyetinizin konsolosluk tarafindan tercume edilmesi gerekiyor.Bende Dubai’ye ekim ayinda gelir gelmez ehliyetimi ceviri icin konsolosluga vermistim .Hatta konsoloslukta Turk oldugum icin cok gurur duymustum.O zaman bana” ceviri yapilinca biz sizi arayacagiz “ demislerdi. (Bu arada ehliyet uzerinde cevirisi yapilacak satir sayisi 22 …(!) ) Ben de beklemeye basladim.Aradan bir ay gecti ve hic haber cikmadi.Artik araba almam lazim cunku burada taksi cok pahali ve sabahlari ve aksamlari taksi bulmak cok zor.
Once arayayim , cevirimin durumunu ogreneyim dedim.Telefonda telesekreterden baska kimseye ulasamiyorsunuz , “sunu tuslayin bunu tuslayin” lardan sonra ise telefon yuzunuze kapaniyor.Yani konsolosluktan kimseye acil birsey olsa ulasamayacaksiniz.
Bugun konsolosluga gittim.Sirada bekleyen kimse yok ,sadece ben varim ancak kimse yuzume bakmiyor.Once biraz sabrettim , belki biri beni cagirir diye ama kimse cagirmadi , dayanamadim ve “bana yardim edebilecek kimse var mi?” dedim.Biri geldi ve ehliyetimin durumunu sordum, ehliyetimin cevirisini yapmislar ancak haber vermemisler.Kagitlari verirken ozur bile dilemediler.
Ben Mulkiye mezunuyum ve bize boyle ogretilmedi .Buyuk ihtimalle orada calisanlar benim alt ya da ust donem arkadasim .Rahmetli Oral Sander hocam bunu duysaydi cok uzulurdu ve iki cift lafi olurdu utandirici. Ve ben yakistiramadim , yabanci bir ulkede Turkiye’yi temsil eden arkadaslarimin telefonlara cevap vermemesini ve islerini ciddiye almamalarini ...Uzuldum…
Bu yazim belki birilerine ulasir ve burada gun gectikce artan Turk nufusu arasinda konsoloslugumuz gururla anilir.
|
|
Yorum yaz!
|
2009-11-06 08:52:31 - Fatih'e yanit niteliginde; |
Yazan: Izmirli muhendis |
Fatih, Buyukelci dedigine gore saniyorum Abu Dhabi'den Buyukelciligi'nden bahsediyorsun. Bende sana dun yasadigim ve malesef inanamadigim bir olayi aktarayim.
Bende senin gibi normal sartlarda Atese'lerin veya konsolos, baskonsolos'larin cok olumlu niteliklere sahip ve Turkiye'yi temsil edebilecek kapasitede olduklarini dusunurdum. Malesef degillermis bunu dun cok net bir sekilde idrak ettim.
DISISLERI BAKANLIGI KANUNU MADDE 2- Derki Turkiye Disisleri Bakanligi,merkez ve yurtdisi teskilâtlarindan meydana gelir. Bu ne demektir? Ben bir bunye olarak merkezimi ve TUM yurtdisi temsilciklerimi tanir ve idrak ederim demektir.
Is gercege dokuldugunde malesef ne taniyorlar ne de idrak etme yetilerini kullanmaya calisiyorlar.
Ben insaat muhendisiyim ve abu dhabi'de ALDAR adina en buyuk projesinde Kidemli Planlama Muduru olarak gorev yaptim. Allah nasip ederse yakinda ya Katar'da yada Oman'da yine bir baska yabanci firmada gorevime basliyacagim. Buraya Kazakistan'dan direk geldigim icin malesef diplomama Disisleri Bakanligi'nin muhurunu Turkiye'deki merkezinden vurduramadim. Ama Kazakistan'da cevirisini yaptirdim ve hem diplomami hem cevirisini Almati Buyukelciligi'nde hic sikinti cekmeden ve beklemeden onaylattim.
Amac isi yapmak ise kisi yapiyor, amac isi yapmamak ise o is oyle veya boyle yapilmiyor.
Dun yeni firmam benden diplomami Oman ve Katar buyukelcilik'lerinden onaylatmami istedi. Elbette dedim hemen hallederim. Fakat bu buyukelcilik'ler once UAE Disisleri Bakanligi'nin onayini istiyor. Orasida Abu Dhabi Turk Buyukelcisi'nin onayini istiyor. Simdi isin komik tarafi su: Ben pasaportumuda Almati buyukelciligi'nde uzattirdim. Yani her iki evraginda uzerinde ayni damga ve ayni imza var! UAE buroksasisi malesef su gercegi anlayamadi: Ben ayni bunye tarafindan kabul edilmisim ve pasaportumdaki o damga ve imza taninmis ki ben kanli canli karsilarindayim. Egere senin bunyene ait bir bransin beni taniyosa sende pek tabi bunu yapabilirsin. Ama Araplarin beyninin calisip calismadigindan her zaman suphe ettigim icin anladim ki bunun Turk Buyukelciligi'ne gitmeden ve istedikleri onayi almadan cozme olasiligim yok. Ok dedim, gidelim gorelim.
Simdi senin bahsettigin o saygideger ve anlayisli sahsin ne kadar ici bos ve curumeye yuz tutmus bir karton kutu misali bir insan oldugunu anlayacaksin. Deyim yanlis anlasilmasin: is yapamayan anlaminda... kutu ici bos oldugu icin mevcut durumu is gormuyor. Curumeye yuz tuttugu icin mecut durumu is goremeyen hale donusuyor!
Neyse... Elimde evrak cebimde pasaport diger elimde evragin asli (soguk damgali diplomam) gittim buyukelcilige. Tek istegim uzerindeki muhru taniyor olduguna dair bir baska muhur vurmasi ve imza atmasi. Cunku ceviri meviri bu is 2 aydan once bitmez bunlarin mantigiyla. Bunu daha once oglumu buraya getirirken vize islemlerinde gorup anladigim icin olabilecek en kolay ve en kisa cozumu getirdim onlerine.
Tahmin et ne oldu? Buyukelci kendi kanununu hice saydi. Yani madde 2 nin geregini yapmadi ve kendi bunyesini tanimadi!!!
Bu nasil cozulurdu cozulmek istenseydi: Bir telefon almati buyukelciligi'ne, burda su numarali su tarihli bir evrak var, vatandasimiz acil onayini istedigi icin, size bizzat ben acip sorayim istedim, boyle evrak sizin elciliginizden cikti mi diye... bitti bu kadar! Bu da isin garantisi icin yani... yoksa pasaporta bakip, ordaki damgayi ve imzayi gorup, diplomanin aslina bakip, eeh sanirim ingilizceside yeterlidir cevirisinde ne yazdigini anlamaya, cevirisinin arkasindaki imzaya bakip, o muhru onaylamasi -salt muhuru tanidigini belirtir onay yazmasi- yeterli akli basinda herhangi bir burokrat icin!
O nedenle lutfen gercekten insanlari tanimadan haklarinda yapacagimiz guzel yorumlarimizi oyle kolayca harcamayalim...
Abu Dhabi atesesi benim verdigim vergiyle geciniyor. Benim ulkemi temsil ediyor, benim ulkemin insanini ve kulturunu temsil etmesi gerekiyor. Ama bu adam beni temsil edemiyor!!! Ben muhendis oldugum icin dusunur ve analiz ederim karsimdaki sorunu. Ve cozulebilecek saglam ve kolay bir yolu varsa o yolla cozmeye calisirim. Benim dusunce yetenegine sahip olmam benim icin buyuk sans. Cunku sanssizlarin halini dun bir daha gormus oldum ;-) |
| Bağlantı |
2009-11-06 08:50:39 - Fatih'e yanit niteliginde; |
Yazan: Izmirli muhendis |
Fatih, Buyukelci dedigine gore saniyorum Abu Dhabi'den Buyukelciligi'nden bahsediyorsun. Bende sana dun yasadigim ve malesef inanamadigim bir olayi aktarayim.
Bende senin gibi normal sartlarda Atese'lerin veya konsolos, baskonsolos'larin cok olumlu niteliklere sahip ve Turkiye'yi temsil edebilecek kapasitede olduklarini dusunurdum. Malesef degillermis bunu dun cok net bir sekilde idrak ettim.
DISISLERI BAKANLIGI KANUNU MADDE 2- Derki Turkiye Disisleri Bakanligi,merkez ve yurtdisi teskilâtlarindan meydana gelir. Bu ne demektir? Ben bir bunye olarak merkezimi ve TUM yurtdisi temsilciklerimi tanir ve idrak ederim demektir.
Is gercege dokuldugunde malesef ne taniyorlar ne de idrak etme yetilerini kullanmaya calisiyorlar.
Ben insaat muhendisiyim ve abu dhabi'de ALDAR adina en buyuk projesinde Kidemli Planlama Muduru olarak gorev yaptim. Allah nasip ederse yakinda ya Katar'da yada Oman'da yine bir baska yabanci firmada gorevime basliyacagim. Buraya Kazakistan'dan direk geldigim icin malesef diplomama Disisleri Bakanligi'nin muhurunu Turkiye'deki merkezinden vurduramadim. Ama Kazakistan'da cevirisini yaptirdim ve hem diplomami hem cevirisini Almati Buyukelciligi'nde hic sikinti cekmeden ve beklemeden onaylattim.
Amac isi yapmak ise kisi yapiyor, amac isi yapmamak ise o is oyle veya boyle yapilmiyor.
Dun yeni firmam benden diplomami Oman ve Katar buyukelcilik'lerinden onaylatmami istedi. Elbette dedim hemen hallederim. Fakat bu buyukelcilik'ler once UAE Disisleri Bakanligi'nin onayini istiyor. Orasida Abu Dhabi Turk Buyukelcisi'nin onayini istiyor. Simdi isin komik tarafi su: Ben pasaportumuda Almati buyukelciligi'nde uzattirdim. Yani her iki evraginda uzerinde ayni damga ve ayni imza var! UAE buroksasisi malesef su gercegi anlayamadi: Ben ayni bunye tarafindan kabul edilmisim ve pasaportumdaki o damga ve imza taninmis ki ben kanli canli karsilarindayim. Egere senin bunyene ait bir bransin beni taniyosa sende pek tabi bunu yapabilirsin. Ama Araplarin beyninin calisip calismadigindan her zaman suphe ettigim icin anladim ki bunun Turk Buyukelciligi'ne gitmeden ve istedikleri onayi almadan cozme olasiligim yok. Ok dedim, gidelim gorelim.
Simdi senin bahsettigin o saygideger ve anlayisli sahsin ne kadar ici bos ve curumeye yuz tutmus bir karton kutu misali bir insan oldugunu anlayacaksin. Deyim yanlis anlasilmasin: is yapamayan anlaminda... kutu ici bos oldugu icin mevcut durumu is gormuyor. Curumeye yuz tuttugu icin mecut durumu is goremeyen hale donusuyor!
Neyse... Elimde evrak cebimde pasaport diger elimde evragin asli (soguk damgali diplomam) gittim buyukelcilige. Tek istegim uzerindeki muhru taniyor olduguna dair bir baska muhur vurmasi ve imza atmasi. Cunku ceviri meviri bu is 2 aydan once bitmez bunlarin mantigiyla. Bunu daha once oglumu buraya getirirken vize islemlerinde gorup anladigim icin olabilecek en kolay ve en kisa cozumu getirdim onlerine.
Tahmin et ne oldu? Buyukelci kendi kanununu hice saydi. Yani madde 2 nin geregini yapmadi ve kendi bunyesini tanimadi!!!
Bu nasil cozulurdu cozulmek istenseydi: Bir telefon almati buyukelciligi'ne, burda su numarali su tarihli bir evrak var, vatandasimiz acil onayini istedigi icin, size bizzat ben acip sorayim istedim, boyle evrak sizin elciliginizden cikti mi diye... bitti bu kadar! Bu da isin garantisi icin yani... yoksa pasaporta bakip, ordaki damgayi ve imzayi gorup, diplomanin aslina bakip, eeh sanirim ingilizceside yeterlidir cevirisinde ne yazdigini anlamaya, cevirisinin arkasindaki imzaya bakip, o muhru onaylamasi -salt muhuru tanidigini belirtir onay yazmasi- yeterli akli basinda herhangi bir burokrat icin!
O nedenle lutfen gercekten insanlari tanimadan haklarinda yapacagimiz guzel yorumlarimizi oyle kolayca harcamayalim...
Abu Dhabi atesesi benim verdigim vergiyle geciniyor. Benim ulkemi temsil ediyor, benim ulkemin insanini ve kulturunu temsil etmesi gerekiyor. Ama bu adam beni temsil edemiyor!!! Ben muhendis oldugum icin dusunur ve analiz ederim karsimdaki sorunu. Ve cozulebilecek saglam ve kolay bir yolu varsa o yolla cozmeye calisirim. Benim dusunce yetenegine sahip olmam benim icin buyuk sans. Cunku sanssizlarin halini dun bir daha gormus oldum ;-) |
| Bağlantı |
2009-05-23 23:03:25 - yeni büyükelçi |
Yazan: fatih |
merhabalar,
yazdıklarınızı okudum ve bende bişeyler yazmak istedim,
Biz ekip olarak mart ayında BAE ne gittik ve orda bi vesile ile sayın Büyük elci Hakkı Akil bey ile büyük elçilikte görüştük,kendisinin şikayetide yurt dışındaki türklerin büyük elçiliğe olan ilgisizliği idi.Sayın AKİL bence Türkiyeyi yurt dışında iyi temsil edecek çok kabiliyetli ve kapasiteli birisidir.sanırım elçilik personelide bu değişimi yaşayacaktır.
selamlar. |
| Bağlantı |
2009-03-29 07:52:20 - haklısınız |
Yazan: dubaili09 |
bu konuyu deyınmenız guzel bıse bence ama ben abudhabıdeyım burda ehlıyetımı 2 saatde aldım kendm gıttım vERDIM
BURDADA KONSOLOSLUG AYNI GECEN GITTIM EVLENMEK ICIN AMA BANA EVLENEMEZSIN DEDILER BENDE DUBAIYE BAS VURDUM ORDA OK DEDILER EVLENE BLIRSIN DEDILER BANA BIZIM BURDA ABUDHABIDE AYNI HAYVAN GIBIYIZ HELE BIDE ITFAYECIYIZ DEDIKMI TAMAM KIMSE YARDIM ETMIYOR BIZE |
| Bağlantı |
2008-05-03 19:20:27 - TAM ANLAMIYLE MUKEMMEL |
Yazan: ISMAIL YAŞAR |
| YAZMIŞ OLDUĞUNUZ YAZIYI OKUDUM ÇOK BEĞENDİM HERKES SİZİN GİBİ CESARETLİ OLAMAYA BİLİR.AMA İŞLERİNİZİN RAST GİTTİĞİNE BİR TURK GENCİ OLARAK GURUR DUYDUM BAŞARILARINIZIN DEVAMINI DİLER HERŞEYİN GÖNLÜNÜZCE OLMASINI DİLERİM.RAHATSIZ ETTİĞİM İÇİN ÖZÜR DİLİYORUM TESADÜFEN DUBAİ HAKKINDA BİLGİ EDİNİRKEEN OKUDUM....SAYGILARIMLA EMAİL:meliksah.54@hotmail.com |
| Bağlantı |
2008-04-15 21:23:14 - NUFUS CUZDANI VE PASAPORT |
Yazan: NESRIN |
MERHABALAR
yazini okudum dubai hakkinda valla korktum neden dersen bende yakinda dubaiye yerlesecegim.nufus cuzdani ve pasaport yenilemem gerek burda zamanin kisa oldugu icin bas vurmak istemedim isimim yarim kalmasini istemiyorum. en iyisi dubaide yaparim nede olsa turk konsoloslugu ordada var.insallah isim cok uzun surmez ve ingilenirler. |
| Bağlantı |
2008-01-11 20:27:19 - her sey karma karisik |
Yazan: bir garip Bora |
| Senin bu yazini cok tesadufi bir sekilde okudum. Dubaideki konsoloslugun telefon veya yerini bulabilir miyim diye google da tarattim. sonuclar arasinda senin yazin cikti. ben yeniyim dubaide. Her sey karma karisik. Burada turk sirketler turkleri fena kullaniyor. Senin konsolosluk maceran gibi bir şey belki de daha beteri. Neyse bosver. Ben The Springs te kaliyorum. Sen nerede yasiyorsun. Belki arkadas olabiliriz. Gerci bu yaziyi okuyup okuyamayacagini bilmiyorum. Neyse ben yine de yazayim numarami +971 50 972 15 66 Benim ismim Bora. Bana mesaj atarsan konsolosluk diye rumuz ver ben anlarim. |
| Bağlantı |
2007-05-26 11:15:49 - O neki |
Yazan: isimsiz |
Siz birde ingilteredeki londra konsoloslugunu gorun,hayvana bile onlarin davranildigi gibi davranilmaz kucucuk bir koridora sigmasi gereken insan sayisi 7 iken 37 yapiyorlar ter kokusu osuruk ne ararsaniz kapilari kapatirken dikkat edin kolunuz arada kalirsa kopar,girerken 3 kisiye ayri ayri izahat vereceksiniz,her isteginize ya bir itiraz var yada 3 kere gidip gelmeniz gerek,Hepsi benim dedigim ne yasa var ne konsolos,her kes bir seyler yapmaya calisirken basibosluluk almis gitmis.arkadaslarimi goturmuyorum artik.1989 dan beri londrada yasiyorum nufuskagidimin yenilenmesi icin 6 ay bekledim yine de olmadi en son istanbula gittim.Bir rezillik,herkes sikayetci,
|
| Bağlantı |
2006-12-12 02:41:50 - Yaziniz hakkinda |
Yazan: Furkan |
Gercekten kotu bir durum sizinki cok daha kotuki bir ay beklemek zorunda kalmissiniz......
Su konuya cok iyi deginmissiniz burada Turkiye Cunhuriyetini Temsilen Gelmisler,Ama bu durum gercekten utanc verici
Tepkinizi destekliyorum |
| Bağlantı |
2006-11-15 13:51:15 - :) |
Yazan: ebrucuk |
Aynen tipik devlet memuru çalışma stili...Merak ediyorum acaba devlete bağlı olarak çalışacak kişilere özel olarak öğretilen bir sistem midir bu??
Yani belki de çok bilimsel bir uygulama ve bizim bundan haberimiz yok..İnsanın aklına başka birşey gelmiyor :) |
| Bağlantı |
2006-11-15 00:53:03 - merhaba |
Yazan: laleninbahcesi |
| bu yazınız belki bir yere ulaşır da,peki değişen ,düzelen bir şey olurmu sizce yada bizce,hadi aynı anda söyleyelim cevabı- HAYIR.Sevgiler size |
| Bağlantı |
|
Hakkımda
Eften puften seyler
Kategoriler
Arkadaşlarım
• zeya • dilara45 • laleninbahcesi • hbasak • ebrucuk • yesimcetaki • dewinim06 • yesimceyemek • Blogcu Yardım • buradaherseyvar • nurdanacar • oronar • figoltx • ebus2006 • rexart • anilir • canokurban • amfetamin • xlethex
|